2014. szeptember 10., szerda

Webshop mobilról 2014 - eNet kutatás

Ma a legnagyobb webshopok, mint a Zappos konkrétan számolnak azzal, hogy mobilos rendeléseik egy részét a WC-n adják fel! Magyarországon is egyre jobban terjed a mobilos webshop vásárlás, de ez még mindig elenyésző az asztali számítógéphez (63%) és a laptophoz/netbookhoz (50%) képest - derült ki az eNET – Telekom legújabb kutatásából. 

A kutatásban résztvevő minden tizedik e-vásárló jelezte, hogy a mobiltelefonján is szokott vásárolni. Az internetes vásárláshoz közvetlenül vagy közvetve kapcsolódó tevékenységeket – mint például az információszerzés, termékteszt olvasása vagy éppen webshopban való regisztráció – az online vásárláshoz hasonlóan többségében az asztali számítógépeken végzik és mögöttük sorakoznak fel a további eszközök. A mobiltelefon és a táblagép használata főként olyan folyamatoknál gyakoribb, amelyek elsősorban ismeretbővítésre irányulnak, ilyen az információszerzés és a termékteszt olvasása.
forrás: eNET
Parkolójegy, autópálya-matrica és lottó

Az eNET egy korábbi, szeptemberi online felmérésében azt is vizsgálta, hogy mit szoktak az emberek mobiltelefonnal vásárolni. 


Az eredmények azt mutatják, hogy az ilyen termékek köre meglehetősen szűk, 65% a kérdésben felsorolt termékek közül egyiket sem választotta. Csupán a parkolójegy, autópálya-matrica és lottó vagy egyéb szerencsejáték esetében született 10% feletti eredmény. A legtöbben (15%-15%) parkolójegyet és autópálya-matricát vesznek, majd pedig lottó vagy egyéb szerencsejáték szelvényt (11%). A kérdésben felsorolt többi termékre, mint például a bónusz-kuponra, menetjegyre, belépőjegyre 10% alatti igen válasz érkezett.
forrás: eNET
A mobiltelefonnal parkolójegyet és autópálya-matricát vásárlók köre nem meglepő módon nagyon hasonló képet mutat. Mindkettőnél a férfi, 30-39 éves korosztályú és felsőfokú végzettséggel rendelkező, közép-magyarországi lakosok vannak többségben. A mobiltelefonnal lottót vagy egyéb szerencsejáték sorsjegyet vásárlók körében szintén magas a férfiak és a közép-magyarországi lakosok aránya, de itt már többségben vannak a 18-29 éves korosztályba tartozók, valamint a középiskolai érettségivel rendelkezők.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése